Van Chinees Michelin diner naar Thais streetfood - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esther Hofman - WaarBenJij.nu Van Chinees Michelin diner naar Thais streetfood - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esther Hofman - WaarBenJij.nu

Van Chinees Michelin diner naar Thais streetfood

Blijf op de hoogte en volg Esther

05 Januari 2016 | Thailand, Bangkok

Met een dubbel vrolijk gevoel zit ik in de bus; ik heb mijn laatste tentamen vandaag gehad en ik haal Freya van het vliegtuig! Alhoewel.. de bus kwam niet opdagen en zag net dat Freya’s vlucht drie kwartier eerder is geland dan gepland, dus ik hoop heeeel erg dat ik het nog haal!
Ja ik val echt van het ene bezoekje in het andere; Ralph, Marit en Jasper zijn nog maar een dikke week weg en nu dus alweer een andere Fries in Hongkong!
De week met hun was echt super gezellig maar ook erg ondernemend; we hebben van alles bezocht, zelfs dingen die ik nog niet had gezien haha! We zijn, naast de toerist te hebben uitgehangen bij onder andere de skyline, the peak en de ten thousand buddha’s, ook naar de armere gedeeltes geweest en een eiland bezocht. Ik was namelijk in die week jarig en we vonden het wel leuk om dat overdag op een eiland, Lamma island, te vieren. Nu kan ik namelijk zeggen dat ik op mijn verjaardag in de bikini op het strand heb gelegen! Ik denk dat ik daar volgend jaar op 1 december nog wel even met verlangen naar terug kijk. ’s Avonds zijn we naar mijn favoriete ‘restaurant’ geweest, Mr. Wong en daarna op stap gegaan. Mijn verjaardag was inderdaad zeer geslaagd! De ten thousand buddha’s de volgende dag was erg geinig, want Wie is de Mol was er vorig jaar ook geweest dus we herkenden veel dingen terug van TV (al leek het op TV wel veeeel groter en spectaculairder). Donderdags was de ladies night weer en je kan hier als ‘lady’ niet zijn geweest zonder daar heen te gaan; daar moesten we (vooral Marit en ik) dus heen! En zo als elke ladies night was er weer drank in overvloed en waren de foto’s de volgende dag net zo wazig als wat we er van konden herinneren! Haha nee zo erg was het niet, of wel Marit?! :P
Zoals alle leuke dingen, ging ook dit veeel te snel voorbij; vrijdag was alweer de laatste dag. We hebben nog even de laatste souvenirs bij elkaar gesprokkeld en gezellig uit eten (uhum, mac, omdat we te laat waren voor het andere restaurant) geweest.

Niet alleen het leuke was afgelopen, ook het echt niet-leuke begon; de tentamenweek.. Alhoewel.. Ik was zo moe dat ik bijna het hele weekend heb geslapen dus maandag flink aan de bak moest. Zondagavond heb ik nog wel iets speciaals gedaan; sinterklaas gevierd! Haha ja hoe? Via skype met de familie thuis. We hadden lootjes getrokken en Ralph had cadeautjes voor mij mee genomen en nam die van mij ook weer mee terug naar Ureterp. Erg leuk om de gedichten via Skype weer terug te horen en om zo toch nog mee te doen! Waar we wel om moesten lachen; op mijn cadeautjes (die dus uit Nederland hier mee heen waren genomen) stond: Made in China.. lekker veel gereisd dus!
De vrijdags van de week studeren zijn we met de groep van hier er op uit gegaan; wat voor ons vooral lekker eten inhoudt. We zijn onder andere naar het Cats cafe geweest, waar de serveersters zelf nog net geen katten waren. Maar voor de rest was alles: KAT. Overal liepen katten, de koffie was opgemaakt met een kattenkop en de cakejes waren ook kattenfiguurtjes. Wel geinig! ’s Avonds zijn we naar een Michelin sterren restaurant geweest. Jullie zullen wel denken wat voor rijke Chinees heeft Esther aan de haak geslagen, maar nee dit is het goedkoopste restaurant met een ster op de wereld. Voor maximaal 10euro kan je daar heerlijk lokaal eten. Michelin restaurant, check, op mijn bucketlijst!
De overgebleven dagen waren dus niet zo boeiend; ik wil jullie best vertellen hoe mijn leven er aan toe ging in de bieb maar denk niet dat jullie daar op zitten te wachten.
De tentamens zelf vond ik best pittig, wat ik niet echt had verwacht door het lagere niveau van les geven, maar het ging op zich wel goed.
Nu dus wachten op Freya en dan kan het volgende avontuur beginnen; Thailand! We gaan hier onder andere kerst en oud&nieuw vieren; ik ben erg benieuwd hoe we dat daar gaan vieren.

En dat kan ik jullie ook meteen vertellen.. Haha, ik was vergeten om de blog te uploaden en we zijn inmiddels alweer op het vliegveld van Bangkok beland om over een paar uren naar huis te vliegen! Wat me een beetje een dubbel gevoel geeft, ik had hier nog wel even in de warmte willen door brengen maar heb ook wel weer zin om iedereen van thuis te zien! De tijd in Thailand was naast een voedselvergiftiging meer dan fantastisch! Wat heb ik genoten van dit mooie land met veel uitersten en heel erg lekker eten. We hebben met kerst in het wat meer lokale noorden gezeten waar we eerst naar Chiang Mai zijn gegaan en daarna naar Pai. In Chiang Mai hebben we een dag een jungle tour gedaan, waarbij we onder andere op olifanten (zonder zitje gelukkig) mochten rijden, gingen raften en watervallen hebben bekeken, een erg geslaagde dag! Pai is daarnaast met stip mijn favoriet, het is net of je in een soort thema park terecht komt met alleen maar hippies. Alles en iedereen is zo relaxt dat we op het laatst gewoon niet meer wisten welke dag het was. Ik raad dit echt iedereen aan, hier vind je de echte hippies terug!
Met oud & nieuw zijn we naar de eilanden in het zuiden gegaan; dit is veel toeristischer maar ook heel leuk! Het jaar hebben we, samen met ‘de Hongkong groep’, afgesloten op de Full Moon party op Koh Phangan. Dit is een ongelooflijk groot feest op een strand van 800 meter lang waar gemiddeld 30.000 mensen komen! Erg gaaf om dit eens mee te maken.
Na de hele tijd gereisd te hebben, waarin we veel hebben gezien en gedaan, wilden we nog een aantal dagen relaxen op het strand. We zijn daarom van Koh Phangan naar Koh Samui gegaan en hebben daar nog twee dagen door gebracht. Dit deden we in een super schattig hutje op het strand, ’s ochtends konden we dus zo het strand oprollen. Ook deze dagen gingen weer veel te snel; niet alleen Thailand zit er nu op maar mijn hele avontuur in Azië is hiermee ten einde gekomen.

Afgelopen halfjaar heb ik niet alleen ontzettend genoten maar ook erg veel geleerd. Hongkong, wat begon met best veel heimwee veranderde in een echt thuis met te gekke mensen om me heen. Een best raar en naar gevoel dat ik dit hele leventje moet achterlaten, maar erg blij dat ik dit allemaal heb mogen mee maken!
Ik had dit voor geen goud willen missen, wat heb ik een fantastische tijd gehad!

Dit was dus de laatste blog die ik schreef, ik heb er nu wel even genoeg van hoor haha. Leuk dat jullie het lazen en de tijd er voor namen. Doei, tot in het echt!!